fredag 16. april 2010

Kjøkkenhagen uke 15

Det våres på Eidsvoll. Riktignok ligger det fortsatt snø i nordhellinger, men kjøkkenhagen er nå fri for snø.

Jeg lot meg overraske over hvor mye jeg rakk i høst. Dette ser nesten overkommelig ut.

Både pepperrot og rabarbra er i rute. De jordbærplantene jeg satte ut sist ser rimelig døde ut. De to rekkene som fikk litt bedre tid til å etablere seg kommer seg og ser ut til å bli veldig fine.

I drivhuset er ferskentreet i ferd med å blomstre av, og epletreets knopper (Transparente) har fått en liten stripe av rosa. Det er litt for tidlig, jeg har nemelig satt i vann kvister av Fillipa og håper på å få pollinert. Det hadde vært så gøy å få eple på mitt eget tre, enda jeg ikke liker Transparente epler. Jeg podet det bare fordi det er en veldig god pollensort. Derfor blir mitt lille epletre båret ut i skyggen hver morgen og kommer inn i drivhuset igjen om kvelden. Det er fortsatt frost hver natt, så det er nok tryggest.


1 kommentar:

  1. Det høres koselig ut med blomstrende ferskentre i drivhuset. Du må vel leke bie og sørge for pollinering selv.
    Epler på tre en har podet selv må være stas. Nei, det er nok ikke trygt for nattefrost på langt nær enda, ikke her på vestlandet heller.

    SvarSlett