fredag 29. juni 2012

Trendy.

Her kommer et innlegg jeg har gått og gnukket på ei god stund. Grunnen til at det ikke har blitt publisert er at bildet ikke holder ønsket kvalitet. Det er igrunnen riktig dårlig. Jeg har tatt veldig mange bilder av dette partiet. Jeg har prøvd både morgen og kveld, nærbilde og langt unna. Fargene blir bare ikke som jeg ønsker meg. Uansett, her kommer historien:
Luking i blomsterbed er oppskrytt. Hos oss finnes det ikke rom for denslags før etter våronna. Det vil si sånn rundt sankthans. Ikke at jeg luker noe særlig i innhøstingsperioden heller, og det på tross av at jeg liker å luke.

I dette hjørnet har smørblomstene virkelig tatt av. Det er dem du ser til høyre. Sent på høsten rev jeg opp en neve eller to og dyttet ned noen allium. Tanken var selvfølgelig at resten skulle lukes så fort jeg fikk tid. Den tiden kom ikke, og det viser seg at smørblomster og allium blomstrer samtidig. Det var en lekker kombinasjon, veldig lekker. Det så nesten ut som om det var planlagt.

Så oppdaget jeg noe annet, og det var at demonstrasjonshagene på Chelsea også hadde smørblomster. De hadde dem i kombinasjon med storkenebb og hundekjeks. Den kombinasjonen fant jeg også her hos oss, bak låven, hvor jeg aldri noen sinne kommer til å luke. Hvis det er sånn at Chelsea viser fram trender, ja så er hagen her rett og slett tidlig ute. Vi er så tidlig ute at vi var trendy før det ble trendy.

7 kommentarer:

  1. Uhyre flott og veldig trendy. Hi-hi, jeg har kombinert hvitbroket hosta, lilla frøstjerne og smørblomster..... Fint det og.

    SvarSlett
  2. Kjempe fint med gult og magenta farger! Vi har fått hanekam inne blant noen lys gule smørblomster (som jeg har sådd altså!), det ble kjempe fint. Vi brude bruke villblomstene våre mer i trendy sammenplantinger!

    SvarSlett
  3. Ok, trendsetter! Skjønner nå at flere herværende bed er moteriktige i år...

    SvarSlett
  4. Nå går det opp for meg at det er et trendy parti i min hage også. Der vokser ulike storkenebb med blomstrende krypsoleie som bunndekke. Før har det vært et skammens bed, men nå blir det slutt på det. Det beste er jo at jeg kan dele villig ut både avleggere og frø av krypsoleien, slik at andre kan få like trendy bed.
    Ha en fin lukefri helg i hagen!

    SvarSlett
  5. Anonym16:34

    Lurer på når løvetann blir trendy jeg....da er jeg jammen tidlig ute også.....

    SvarSlett
    Svar
    1. Det skal du ikke se bort fra at den blir. Jeg håper det skjer snart og jeg kommer garantert til å henge meg på den trenden.

      Slett
  6. Tenk så herlig å ha tilgang på det trendy rett bak låven :-) . Ser for meg at smørblomster og allium er riktig lekkert.

    SvarSlett