mandag 14. desember 2009

Et år i min have

Min (eh-vår) PC synger på siste verset. Mitt store mareritt er at den etter en stille natt ikke våkner, men har tatt farvel, uten å si farvel. Har jeg back-up? Nei, men jeg jobber med saken. Nå er de eldste bilene plassert der de skal, og jeg sloss mot tiden for å få orden på hagebildene mine.

Jeg er av den oppfatning at vinteren i dette landet varer for lenge. I hagelitteraturen leser jeg til stadighet om å planlegge hagen slik at det blomstrer hele året. Ha- blomstring hele året er for dem som bor lengre sør enn dette, m-y-e lengere sør. Sett bort fra isroser er det ikke mye å glede seg over i min hage vinterstid. Det trodde jeg helt til jeg så alle bildene jeg har tatt. Januarblomsten hadde jeg kjøpt, og februar kan vel stregt tatt ikke telle som blomst. Anemonene som blomstret i mars fikk litt hjelp i drivhuset. Resten av året blomstret det noe i hagen min hver måned. Da har jeg ingen grunn til å klage, ingen i det hele tatt.

1. 2. 3.
4. 5. 6.
7. 8. 9.
10. 11. 12.

3 kommentarer:

  1. Synes blomstringen i hagen din er imponerende lang. Fin bildeserie!
    Tror det begynner å blomstre i mars hos meg, vinterblom (erantis)kommer først. Og i år ser jeg at det fortsatt er blomster i hagen nå i desember, så jeg skal ikke klage.
    Bare to måneder nå så er neste sesong i gang :))

    SvarSlett
  2. Oops, skynd deg med backupen! Mye viktigere å få tatt vare på de deilige bildene dine enn all julevask i verden. Flott serie!

    SvarSlett
  3. Her tar jeg ingen sjanse, har to harddisker, en som alt går automatisk inn på fra dataen og en manuell. Begge brukes ja. Min store skrekk er jo at alt forsvinner..

    Flotte bilder fra året ditt i hagen:))

    SvarSlett