søndag 19. oktober 2008

Jeg - en heliumsballong?


Rundt her vi bor er det endel eldre. Guttene har tatt småjobber med å måke snø og klippe gress. Jeg tøyser litt med dem og sier de må ta vare på "damene sine". En av damene døde i sommer. Arvingene ba guttene om å fortsette å stelle hagen ut sesongen og vi kunne ta all rips, solbær og alle eplene.
Det dreier seg om et gamelt Filippatre som helt til for litt siden har vært beskåret riktig. Det bærer enormt med de beste eplene jeg vet. Jeg har laget så mye syltetøy at fryseren snart er full. Vi spiser epler dagen lang, for det er jo sunt. Jeg er så oppblåst i magen at gubben lurte på å sette snor på meg. "Du drar snart avgårde som en heliumsballong."

2 kommentarer:

  1. Ha-ha!! Kjenner til det der ja. Frukt er så godt, men en blir jo helt ballong ja.

    SvarSlett
  2. Så heldige de er som kan plukke så mykje de vil!

    SvarSlett