tirsdag 7. oktober 2008

Går i frø

Nå er det tiden for å gå i frø. Av ettåringer har jeg foreløpig samlet inn: Cherrytomater, Tagetes, Ageratum, Erteblomster og Hyoscyamus niger. Staudefrø: Eryngium (stikle) og Clematis tangutica.


I går vasket og ryddet jeg i drivhuset. Det vil si, jeg startet på jobben, men det tar mer enn de timene som jeg hadde til rådighet. Det tar faktisk flere dager har jeg funnet ut. Det var en hyggelig jobb. Ut med tomatplantene. De siste grønne tomatene setter jeg på benken og så får de bestemme selv om de vil råtne eller rødme. Det morsomste var å høste physillisen. Den har jeg ventet på lenge. Neste år må jeg huske å så den tidlig. Når sådde jeg den i år? Ah, nå har jeg skjønt poenget med de nitidige sålistene mange av de hagegale har. Hvis min liste hadde hatt datoer kunne jeg neste år spise physillis hele sommeren... Eller vel, nesten hele da... Eller i alle fall fått litt flere modne før høsten kom.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar