onsdag 11. juli 2012

Drivhuset mitt. Uke 28

I slutten av april var det trangt i drivhuset mitt. I begynnelsen av mai, ja hva kan jeg si, jeg måtte ut for å få snudd meg. Det var en av de dagene jeg nevnte på at jeg kan trenge et drivhus til. "Du skal selge mye sommerblomster hvis du skal tjene inn et drivhus." Han trodde at diskusjonen var ferdig der, og det trodde vel egentlig jeg også.

Men så, når katten er borte danser musene på bordet. Jeg fikk telefon fra en nabo. Det var forøvrig samme nabo som leverte halmball før jeg var helt klar over at den var bestilt. Det hadde seg sånn at de ryddet på gården. De viste jo at jeg hadde drivhus, men om jeg trang flere deler? Kanskje noen ekstra plater eller sånn. Taket på deres drivhus hadde gitt etter for snøen en vinter. Det meste var helt, det var bare takskinna som hadde brukket. De kom ikke til å gjøre noe med det, og som sagt, nå skulle det ryddes.

Jeg sa ja takk, jeg tar det hele, med ødelagte deler og alt. Jeg tenkte litt høyt og sa at jeg har en liten henger stående. Jeg kan alltids komme ned å hente en av dagene... Hun mente på at traktorhengeren deres var bedre egnet. Veggene behøvde jo ikke demonteres. Vi ble enige om at hun skulle ringe når det passet med "overtagelse".

Og det gjorde hun, allerede før middag var drivhuset stablet inntil garasjeveggen. Si hva du vil om bønder, men noen av dem er effektive, veldig effektive.

 

1 kommentar:

  1. Anonym23:22

    ... og helst når du synes det gjerne kunne ta litt (lenger) tid ... :D

    SvarSlett