søndag 29. mai 2011

Drivhusfest

Vinteren 2010 tok mål av meg til å begrense sommerblomstutvalget til fem sorter. Ideen var noe sånt som heller mange av få, enn få av mange. Vel, det gikk ikke, men det er historie nå.

Denne vinteren valgte jeg en helt annen strategi. Det ble mer i retningen "Mange av mange". Jeg fikk nemlig det uvanlig gode rådet av en studievenninne: Start hagesenter med åpningstid en søndag i året. Den søndagen var i dag.




Jeg har servert kaffe og vafler i drivhuset hele dagen. Det kom noen kraftige byger, og de skal jeg innrømme at jeg kunne klart meg uten, men det trommet koselig på taket og vi satt tørt inne i drivhuset. Folk har kommet og gått, og handlet sommerblomster i lange baner. Jeg hadde ikke behøvd å bekymre meg for at det kunne bli for lite blomster. Bildet er tatt nå i kveld, etter at alle har handlet seg ferdig.



4 kommentarer:

  1. Usch ja, det vädret, det rår man inte på, men det ser ju ut som om alla har det trevligt. Varför inte ändra öppentider till två söndagar i året + 14 august :)

    SvarSlett
  2. Så smart. Med et lynutsalg er det enklere å ha mye av alt. Jeg vet ikke hvor i Akershus du bor, men skulle det være noe restopplag, så er jeg nysgjerrig.

    SvarSlett
  3. Mia: Det blir nok litt stauder å få kjøpt den 14. august.

    Kari K: Jeg bor på Eidsvoll. Hagelaget selger restene på loppemarkedet i morgen. Det skal bli godt å få dem avgårde, er lei av å passe på med vann, Det er alltid enten for mye eller for lite.

    SvarSlett
  4. Eidsvoll blir litt langt (fra Ski). Jeg kjenner følelsen av å bli sittende fast i prikletuer, og pleier ende med en egen oppdrettsavdeling. Småtassene dine får nok gode hjem.

    SvarSlett