onsdag 4. mai 2011

Støtteundervisning

Læreren i maskiner mente på at en gartnerutdanning uten opplæring i bruk av motorsag, i beste fall er mangelfull. Det er ingen grunn til å motsi ham. Det hjelper lite å ha lært å skifte kjede, når jeg ikke kan starte spetaklet. Langt mindre bruke det. Dermed fikk jeg et generøst tilbud om støtteundervisning. En hel dag i vedskogen. Sånt bør man ikke si nei takk til.

Jeg har felt to trær og oppdaget at det er morsommere å felle enn å kviste dem. Jeg har falt på ryggen uti bekken og jeg har funnet motorsag muskelen. Den sitter i venstre skulder og jeg mistenker at den kommer til å være støl lenge, veldig lenge.

6 kommentarer:

  1. Anonym08:31

    Ah... så nå tar du elever? Trenger både undervisning og muskler. :D

    SvarSlett
  2. Tøff du! Regner med du har vernebukse, vernesko og hjelm m. visir? Akkurat den utfordringen lar jeg mannfolket ta - der er jeg bare medhjelper, akkurat som ved festmaten.

    SvarSlett
  3. En hel dag i skogen med privatundervisning, spennende. Skjønner at du er litt støl.

    SvarSlett
  4. Heisan !! Du er sporty og flink !! Datter mi på 17 gjennomførte kurs i vinter. Høyrer at de har gjort litt like erfaringer....Utenom det der med bekken då !! Stå på vidare. Kunnskapen må brukast. Ha det godt.

    SvarSlett
  5. Er'e fatter eller brodern som har tatt seg av undervisninga? Hørtes kjett ut.

    SvarSlett
  6. Var nok på Vea med særdeles kompetent lærer. Da treet datt mellom pinnene jeg hadde satt opp som mål, var det faktisk ikke kjett i det hele tatt.

    SvarSlett