torsdag 11. november 2010

Øvelse gjør mester

Jeg ble litt overrasket da jeg så hvor mange timer datakurset hadde fått på timeplanen vår. Jeg mener kurset heter da tross alt "Park og hagedrift".
Wordkurset gikk forsåvidt greit nok. I Excel var det mye som var "nice to know". Jeg ante ikke at det kunne brukes til så mye. Men så...
...Power Point. Joda, jeg ser relevansen. Noen av oss skal starte eget firma og vi skal selge våre tjenester. Vi må faktisk være forberedt på å skulle holde et innlegg, eller Gud hjelpe meg, et foredrag. Jeg vet jo at øvelse gjør mester...og at jeg kommer til å være glad for dette siden.

Men du milde himmel som jeg svetta, stamma og skalv i knea. Og gjett om jeg var glad da det var over.

(Tusen takk til korrekturleser Ingunn)

5 kommentarer:

  1. Gratulerer! Jeg håper du kan ta et foredrag her også. Jeg skal sitte klar med notatblokken og fange opp gullkornene!

    Jeg er blitt så inspirert av denne skolebloggingen din at jeg har tatt frem både tegneblokk og blyanter. Nå mangler bare etpar rolige timer :-)

    SvarSlett
  2. Anonym09:50

    Bare hyggelig å kunne være en god klasseromnabo! Du skriver så godt at det er en fryd å lese:)!
    Ingunn i redaksjonen.

    SvarSlett
  3. Maria: Så hyggelig at du lar deg inspirere, du skal se at neste år er du student her selv. Det er mange her som kommer langveis. Både Stavanger, Hemsedal og Risør er representert.

    Ingunn: Takk, takk.

    SvarSlett
  4. Vel blåst. Det man gjør ofte blir man trygg på, men første gang kan det nok være en påkjenning.

    Du får hilse mannen og si at han har gjort godt arbeid med trappen.

    Ha en fortsatt god helg.

    SvarSlett
  5. Du var superflink, så du kan ta det helt med ro!

    SvarSlett