søndag 27. september 2009

I mål - nesten

Ingen vei utenom, sommeren 2009 er over og det er på tide med oppsummering. Dette året hadde jeg faktisk tre helt klart definerte mål. Det skrev jeg om her. Jeg skrev også litt om familiens ferieplanlegging. Jeg holdt det jeg lovet, med et untak sov jeg alle nettene i min egen seng hele sommeren. Hvordan det gikk med dem som skulle på tur alene? Vi snakker ikke mer om det, jeg har lovet å bli med noen dager neste år. Slik gikk det med planene på hjemmebane:

1. Om å brakklegge. Jo vi redder oss i land så vidt det er. Vi rakk ikke å så til med grønngjødsling, det må bli neste år. Noen mål er blitt til ett, iallefall nesten ett.
2. Om et aldri så lite blomsterbed på ca 100m². Der feilberegnet jeg grovt. Tanken var å så sommerblomster, men jeg sådde litt sent og da var det for tørt. Så ble det for vått. Og det som likevel spirte tok skjæra. Noen ganske få georginer fikk klare jobben alene. Dette punktet kan vist flyttes til neste års liste.
3. Om å drikke kaffe. Ja på dette punktet har jeg full score. Jeg har hatt riktig mange dager hvor jeg tok med morgen kaffen og vandret ut uten mål og mening. Nappet et ugrass her og oppdaget noe som skulle klippes der, og uten at jeg kan forklare hvordan det skjedde var det plutselig blitt kveld.

3 kommentarer:

  1. Viktig å ha mål man kan flytte med seg videre... Lister blir aldri ferdige - vår er nærmest evig og vi har en mikro liten hage!
    Hilde

    SvarSlett
  2. Godt med alt som er gjort, og resten kan man jo bare gjøre senere ;)

    SvarSlett
  3. Særlig punkt tre var da bra du fikk gjennomført, når man glemmer å nyte hagen om sommeren, virker vinteren så ufantlig mye lenger.. Følte pløtslig hvor knutteliten min hage er med 532 kv.meter :)

    SvarSlett