lørdag 12. november 2011

Nytt tegnebord

Nå har jeg også fått meg lysbord til å tegne på. Foreløpig virker det bare så lenge det er lyst ute, men jeg har fundert på om en stor lampe på utsiden ville være nok til at jeg kan bruke det om kvelden også.

Akkurat nå gjelder det snittegninger av en trapp. Inne i mitt hode ser det veldig bra ut, og jeg er rimelig sikker på at det kommer til å bli det i virkeligheten også. Hadde det vært høvdingen som skulle bygge kunne jeg stått ved siden av og pekt og forklart mens arbeidet pågikk. Problemet er at dette er en skoleoppgave og kommer sannsynligvis ikke til å bli bygget noen gang. Det skal bare leses. Da må jeg kunne tegne det, og det kan jeg altså ikke. Ikke foreløpig, men nå har jeg i alle fall lysbord, så jeg kan ikke skylde på utstyret.

4 kommentarer:

  1. Ja, då får antingen vara duktig student i helgerna eller sända en önskelista till jultomten, för nu är det mörkt efter fem. Eller be hövdingen stå ute med en ficklampa, det fungerar kanske också?

    SvarSlett
  2. Viktig at utstyret er i orden. Nå er det bare tegningen som gjenstår. Lykke til :-)

    SvarSlett
  3. Gratulerer med lysbord - selv om jeg ikke helt skjønte hva du bruker det til:-)

    SvarSlett
  4. Når jeg tegner trenger jeg ganske ofte å "tegne over" fra en gammel tegning, kart eller bilde. Da trenger jeg lys under slik at jeg ser strekene på arket under. Godt å vite at man har spart mange hundre kroner :) som kan brukes på noe annet.

    Jeg fant en pose med frø som jeg fikk hos deg. Ehm, mumle, jeg kan ikke huske hva det er. Kan du?

    SvarSlett