tirsdag 3. desember 2013

Action i hønsegården.

Vinterstid skjer det ikke så mye i hagen. I dag er unntaket. Den kom seg ikke inn, men hønene er vettaskremte. Det skal forresten ikke så mye til, de har ikke så mye vett å skremme. Nå ligger de i hvert sitt hjørne og puster ut.

Jeg tok bildene ut gjennom vinduet og han så meg, men brydde seg ikke. Er man sulten nok...


Han vurderte høyden og så ut til å ville prøve å hoppe over. Det hadde vært morsomt for vi har nett over også. Nettet hadde kanskje gitt etter, men jeg tror han ville blitt overrasket.

Han tok seg et par turer inn i vedskjulet også før han ga opp. Har en mistanke om at han kommer igjen til natta. Best å huske på å lukke for dem en stund framover.

 

3 kommentarer:

  1. Heisan !! Kjekt med dyreliv så nær innpå livet, men eg håper reven finn mat andre stader !! ha det godt

    SvarSlett
  2. Uff! Reven må lære seg grønnsakspiservisa fra Hakkebakkeskogen! Jeg så en hønsehauk en gang i ferd med å stupe ned mot hønene mine - jeg ble så sint som jeg aldri har vært og han stakk. Hønene gjemte seg, men vi fant igjen alle!

    SvarSlett
  3. Oi sann! Best å sikre hønsegården fremover, men moro at du fikk tatt bilder av Mikkel :)

    SvarSlett