fredag 18. april 2014

Gardeners World

Jeg koser meg med Gardeners World på BBC. Monty Don er så lun og god at jeg kjenner jeg faller til ro allerede når han sier "Hello, and welcome to Gardeners World". Det sier han hver gang og han sier det på akkurat samme måten.

Noe annet han sier (nesten) hver gang er "and mulch it with well rotted manure". Jeg kjenner at jeg tenker det hver gang jeg legger noe rundt plantene mine. Er dette egentlig "Manure", og er det "Well rotted"?

Monty Don sier også at vann i hagen "will attract wild life". Jeg blir alltid litt på flirn når jeg skjønner hva han definerer som "Wild life". Det handler om rompetroll og bier og den slags. Vi har en dam og en bekk som renner over eiendommen vår. Jeg har egentlig ikke tenkt på det som en del av hagen, men det er jo bare spørsmål om defininsjoner. At dammen og bekken kanskje tiltrekker seg "wild life" har jeg heller ikke tenkt så mye på. Det er også et spørsmål om definisjoner. "Wild life" hos oss er rev og gaupe og sånn. Selv ekorn er i ferd med å ta seg ut av kategorien "wild life" så tamme som de kan bli.

Gardeners World kan du se pa BBC Two hver fredag kveld til langt ut på høsten. Blir du blokkert fordi du bor i Norge og ikke i England? Neida, Anne på Moseplassen har lagt ut oppskriften på hvordan du fikser det. Det koster ca 30 kr i måneden og BBC sender mer enn bare hageprogram, mye mer.

2 kommentarer:

  1. Takk for tips! Jeg skal sjekke om jeg har den kanalen og evt stille inn opptak.

    SvarSlett
  2. Jeg koser meg også med programmet. Virkelig godt og spennende!. Jeg ser dem på youtube - avbrudd med annonser er litt dumt, men greit nok med tanke på hvor flott programmene er.

    SvarSlett