torsdag 7. februar 2013

Aldri så galt

For et par uker siden oppdaget jeg at vi ikke hadde vann. Vakta hos teknisketat i kommunen kunne fortelle meg at det var kaldt og at vannet hadde frosset hos meg. Vel, det var egentlig min første tanke også, men jeg vet hvor vannet pleier å fryse, og det var ikke der problemet lå. Så sto jeg der uten vann...


Da høvdingen kom hjem sent på kvelden oppdaget han at det var vannlekkasje nede på parkeringsplassen. S-t-o-r  vannlekkasje. Vakta fra teknisketat kom, ristet på hodet: "Ditt problem, ikke mitt". Inne i mitt hode kunne jeg se hvordan $$$ fikk vinger og ble borte.

Så sa forsikringsselskapet at de gjerne betalte for den slags. En trivelig rørlegger kom, og han tok med seg en like trivelig gravemaskinkjører. Vakta fra teknisk tok med spade og hjalp til, og nå har vi vann.

Og best av alt, det ser ikke ut på parkeringsplassen. Vi rett og slett må ha gravemaskin tilbake til sommeren. "Selvfølgelig" sa forsikringsselskapet, "det har vi da lagt inn i prisen allerede."





Nå skal det bli orden på sakene. Jeg har allerede funnet fram permen med notater fra Gøril sine timer. Skal vi se, vi trenger pukk i fraksjon 8-32, duk, avretningslag på 5 cm...og strøm til garasjen, og lyspunkter, og en liten støttemur...og forresten, når vi allikevel har gravemaskin her...ny plen...eller buskrabatt...eller... 

 

7 kommentarer:

  1. Godt vannfraværet ble forholdsvis kortvarig! Og stas med oppgradering av parkeringsplass (nesten) gratis!

    SvarSlett
    Svar
    1. De fleste jeg har snakket med synes ikke en uke er kortvarig, men vi har heldigvis do på låven og da går det. Selv dro jeg til Vea den uka, så meg er deg ikke synd på.

      Slett
  2. Ingenting er da så galt at det ikke er godt for noe. Ønsker deg en fin dag _med_ vann.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk, det er utrolig hvor avhengig vi har gjort oss av fariliteter som innlagt vann og strøm.

      Slett
  3. Du har da helt klart valgt riktig forsikring, og når du siden får satt noen drømmer i sving. Som Tua sier, det kan da være bra for noe :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Nå har vi ikke fått regninga på egenandelen, og den er jeg spent på. Uansett, veldig på tide å få orden på parkeringsplassen.

      Slett
  4. Av og til er forsikringsselskapene elskverdigheten selv! Jeg har bare positive erfaringer! Blir spennende å se hva mer du får ut av gravemaskinen til sommeren :)

    SvarSlett