onsdag 4. februar 2009

Skrot og skrammel

Min søster er like hestegal som jeg er hagegal. Hage er et sted hvor hesten gresser og kalles hamnehage. Nå er det slik at vi er sånn måtelig godt oppdratt begge to. Vi nikker og sier m-m på de riktige plassene og forteller hverandre om galskapen vår.

Sist helg forklarte jeg i detalj om jordbearbeidingens gleder og forbannelser. (Jeg ønsker meg en tohjuls traktor med plog og harv.) Hun ble plutselig mer interesert og øynet en mulighet for å få ryddet i noe skrot hun hadde i kjelleren. Der var det noe greier som husets forrige eier hadde latt stå igjen. (Det er bare ti år siden de overtok huset.) Ikke traktor riktig nok, men en Mantis, med plenlufter og annet ekstrautstyr. Kunne den brukes til noe? Ja, hun skulle ikke ha den.

Neste gang hun forklarer om hesteutstyr skal jeg høre bedre etter, hvem vet, kanskje jeg har noe skrot på låven som jeg kan bli kvitt.

5 kommentarer:

  1. Så kjekt å plutselig få noe som en ønsker seg.

    Lykke til med Mantisen

    SvarSlett
  2. oioioi tenk å ha en mantis i kjelleren og ikke bruke den!
    Gratulerer med nyervervelsen :)

    SvarSlett
  3. Hmm heldig du er da. Min søster er verken hagegal eller hestegal,ei heller har de gammelt hus. Søren altså, også en mantis da nå ble jeg litt misunnelig. Men litt flaks skal man da ha, gratulerer!!!!!

    SvarSlett
  4. Takker og bukker, jeg har aldri vunnet i Lotto, så denne gangen var det nok min tur til å være heldig.

    SvarSlett
  5. Anonym21:26

    Til mitt forsvar må jeg si at jeg prøvde den en gang, lufta plenen, men det var liksom ikke min greie.. Jeg pleier å la hesten tråkke litt rundt i hagen engang i blant bare for at ikke naboene skal bli misunnelige på den fine plenen min. Kos deg med Mantisen!!

    SvarSlett