søndag 15. februar 2009

Selvros stinker

Det var slik jeg, og de fleste med meg vokste opp. Du må gjerne være stolt over det du har gjort bra, men du trenger ikke vise det.

Jeg tar likevel sjansen: Vi ble kåret til årets hagelag i Akershus. "Vi" er Eidsvoll hagelag. Jeg er kjempestolt og ble veldig motivert for å ta i et tak for laget.

Som mange andre hagelag har vi en utfordring når det gjelder medlemsmassens gjennomsnittsalder. Vi må veldig snart gjøre store grep for å få med yngre krefter. Jeg tror vi skal klare det, men da må vi tenke nytt. Vi kan ikke la Janteloven stoppe oss, da får det heller stinke litt.

6 kommentarer:

  1. Gratulerer! Det er artig med sånne oppmuntringer! :) Det skal være lov å glede seg over sånt - og ikke minst, så synes nå jeg det er artig å få lov til å være litt med og dele gleden med dere. :)

    SvarSlett
  2. - Nå har jeg vært innom bloggen deres også, flotte artikler dere legger ut. Flott!!!

    SvarSlett
  3. Strålande! Eg har lært at sjølvskryt skal ein høyre på, for det kjem frå hjarta... :D

    SvarSlett
  4. Bravo Anne! - for dette har du stor del av! Det stinker ikke - det Dufter - Inspirerer og Gleder!

    Jeg synes "folk" blir yngre og yngre i hagelagene jeg! Var ikke slik da jeg var ung! ;-) ( nei det der er en liten nøtt å knekke!!!) - men det er da veldig mange unge på hagegal, så interessen en jo der blandt yngre og!

    I morra skal jeg på "pilfletting" i hagelaget! Teori da!

    SvarSlett
  5. Miamaria, jeg har Sortland hagelag som mitt forbilde. En gang det passer seg skal vi ta en hagelagsprat. Særlig ferskingkveldene deres skulle jeg gjerne hatt en utfyllende rapport på.

    Interessen for hage er det nok ikke noe å si på, men formen hagelag/medlemsmøter/verv/dugnad etc, vel, jeg tror det er på vei ut. De fleste vil ha svar på sine spørsmål, nesten før de er stilt. Ingen vil vente tre måneder på et foredrag. Da går de heller på nett og finner ... hagegal.

    Harryford; Ikke for å være sær men jeg heter "Mari Anne", både når jeg lukter, dufter og stinker ;-)

    SvarSlett
  6. Så flott, gratulerer!
    Og drit i janteloven, det er den som stinker ;-)

    SvarSlett