mandag 9. februar 2009

Innestengt

Det har snødd de fleste steder i landet, hos oss også. I dag har jeg måkt vei fram til døra og tatt av snøen på taket. Siden solen skinte fra skyfri himmel ble det godt og varmt. 20 grader faktisk. Jeg vil bare si at drivhus uten solseng er som spøkelsestog uten spøkelse. Etter et par timers sydentur fant jeg det likevel på sin plass å vende tilbake til vinterlandet. Da hadde døra frosset fast. Jeg var innestengt i mitt eget drivhus. Jeg var rask til å regne ut at det kunne vært verre. Jeg kunne vært stengt ute, og det ville nesten ikke vært til å holde ut.



Fersken treet har satt knopper, så jeg må nok til med assistert befruktning i år også. Det gikk greit i fjor selv om det ikke ble den helt store avlingen. Hvis vi får to i år blir det 100% økning.
Anemonene vokser og ser riktig så livlige ut, men det burde jo komme blomster. "Tålmodighet kom treng deg på, her skal du motstand finne."
Helleborusen har jeg vist fram før, men den er så vakker, så den snek seg med en gang til.
Ikke rart jeg heller vil være inni enn utafor drivhuset.

3 kommentarer:

  1. Innesperret i drivhus i 20 grader må være bedre enn utestengt i 10-15 minus ;-) I hvert fall når det er både spirer og blomster å kose seg med mens man venter på å bli "reddet" :-D

    SvarSlett
  2. For en herlig tilstandsrapport! Innstengt i drivhuset hørtes ut som en ønskedrøm i grunnen ;-)

    SvarSlett
  3. Det må være et av få steder jeg synes det er helt greit å bli innestengt. Det er stadig noe å finne på, husets herre lurte på hvordan det var mulig å bruke en hel dag der ute. Hva er det egentlig du gjør? Jeg tok meg ikke bryet med å forklare.

    SvarSlett