søndag 16. september 2012

Studietur til Nederland

Jeg liker ordtaket "Borte bra, men hjemme best." Det skal mye til for at jeg beveger meg lenger bort enn at jeg fortsatt kan se drivhuset mitt. Derfor er det verdt å nevne i bloggen at jeg nå har vært på studietur til Nederland. Floriade, Piet Oudolf, Vondelpark---de hadde sikkert fortjent hvert sitt blogginnlegg. Vårt hotell lå like ved Blomstermarkedet. Det var mye kjent og mye krimskrams i bodene, men det var også noen godbiter innimellom. Dette er min fangst:
Jeg er veldig spent på om denne blir så rosa som bildet sier. Jeg har forsøkt før, og blitt skuffet, men det stopper ikke meg.

Rosa perleblomst. Kan ikke huske at jeg har sett det før. Kanskje bare juks det også, hva vet vel jeg.

Allium med rosa støvbærer.
Tulipa alba coerulea. Denne har jeg leita etter i flere år og den skal være hvit med blått svelg akkurat som på bildet.
Crocus 'Prince Claus'.
Tulipan 'Akebono'
  Iris 'Katrine Hodgins'

 

2 kommentarer:

  1. spennede utvalg - Jeg så Claus Dalby hadde et innlegg med de rosa perleblomstene . Kanskje de virkelig kommer ut som på bildet ? :)

    SvarSlett
  2. Irisen er iallefall et syn for guder når den kommer om våren. Heldige du.

    SvarSlett