fredag 21. september 2012

Drivhuset mitt. Uke 37

Nå er det virkelig høst i drivhuset.Det er mer druer enn vi greier å spise opp. Jeg vet ikke hvilken sort det er men de smaker muskat. Ren luksus.
Ovnen er på plass selv om jeg ikke bruker den så ofte. Bøtta med småstein er til såpotter. Jeg blander litt i jorda, og legger et lag på toppen. Neida, jeg har ikke begynt å så ennå, men plutselig står jeg der med noen staudefrø i hånda, og da er det greit at alt er på plass.
Det ble mye mer og bedre gresskar enn jeg fryktet i våres. Da så det rimelig trist ut, men så, helt på slutten av sommeren kom de likevel. Det har vært frost om natta hos oss, derfor er de i drivhuset.
Dette er andre hold med løk. Systemet fungerer nesten optimalt. De tørker raskt og greit, men de detter litt for lett ned. Jeg er bekymret for holdbarheten til løk som har fått støt. Noe må jeg bekymre meg for, løken er ellers veldig fin. Passe stor og god på smak.

Under solsenga står det en kurv med fuksia- og pelargoniastiklinger. De skal inn i varme og lys nå som det er blitt så kaldt. Erfaringen med høststikking er veldig dårlig. Egentlig tror jeg at jeg har hatt 100% uten røtter. Derfor må jeg teste det en gang til.


1 kommentar:

  1. moms.moms :D

    Ser godt ut Mari Anne :) Den løkproduksjonen er jo rett og slett imponerende!

    God helg!

    SvarSlett