søndag 10. juni 2012

En hel åker av...

...meldestokk.

På dette stykket hadde vi poteter i fjor. Det vil si, vi hadde ment å ha poteter der, men jordrottene mente noe annet. Det kom altså ikke opp poteter i det hele tatt. Da ble det ingen hypping, og lukingen ble heller ikke prioritert, det var mer enn nok annet å luke på.

Jeg visste hva jeg gjorde. Jeg så at det var meldestokk. Den er lett å luke, og så lenge jeg tar den før den setter frø er det 1-0 til meg. Det har vært en nitidig jobb. Jeg drar med meg en liten krakk, hører på fuglesang og tenker på minst mulig.

I år er gangveiene dekket av et tykt lag halm. Det fryder meg å se at frøugrasset ikke klarer å komme opp der. Setteløken er kommet riktig godt i gang og nå fyller jeg på med halm og gressklipp. Det er ikke åpen jord å se i det hele tatt.

Kommentar fra sønnen som måtte hjelpe til: "Hvis det er sånn du har tenkt å bruke halmen, kommer ikke den rundballen til å vare lenge." Han har rett. Det er snart tomt. Jeg vet hvor den kom fra, og jeg vet hva den kostet. Jeg må nok ha en til...

 

1 kommentar: