fredag 16. mars 2012

Plasttunnel

Sent i høst satte jeg opp en plasttunnel over noe salatgreier. Jeg var vel inspirert av en eller annen engelsk blogg. Type "All-year-round" dyrking liksom.

Tunnelen funka og jeg plukket inn salat til julemiddagen. Skrev litt om det her.

Så lot jeg hele greia snø ned. Latskap? Nja, jeg innrømmer det i alle fall ikke. Jeg tror jeg hadde en liten tanke om at det som funker om høsten også funker om våren. Og skulle du sett på maken. Det gjør det. I dag har jeg luket inni der. Jorda er tint og jeg begynte å tenke på at hadde jeg hatt spinatplanter inni der i høst...ja så ville de høyst sannsynlig ha startet veksten nå. Jeg lurer på om det er varmt nok til at noe kan spire inni der? Hm-på tide å teste ut.


2 kommentarer:

  1. Hei Mari Anne. Takk for koselig kommentar hos meg.
    Du lurte på hva jeg brukte over jordbæra mi. Det er plastrør som er kjøpt hos rørleggeren. Vet ikke helt hva de heter, men fungerer veldig fint til slike ting. Min far er rørlegger skjønner du, så jeg fikk av han :)

    Veldig smart med denne tunnelen din også da. Jeg må nok gjøre alvor av å få igang igjen kjøkkenhagen min!

    Ønsker deg en fin fredag. Klem

    SvarSlett
  2. Tror jeg må finne meg noen sånne, de jeg har er for veike. Ha god helg du også.

    SvarSlett