torsdag 12. januar 2012

Finn fem feil

Neida, du skal slippe med å finne en, og den har jeg allerede ringet inn for deg. Nå skal du få høre; hvis du er student slipper du ikke unna denne:


Og for all del, hva gjorde vi egentlig før kopimaskinens tid? Jeg er gammel nok til å huske spritduplikatoren. Mm, det luktet godt av nye, lilla, håndskrevne stensiler. Særlig hvis de fortsatt var varme. Men den tiden er forbi, og det er godt.

Vi som er studenter her på Vea har fått kode slik at vi kan bruke kopimaskinene. Det er sånn kinderegg, "tre-i-en" liksom. Kopimaskin, skriver og skanner. Kopiering får jeg til, nemas problemas, utskrift...av og til, skann...det gikk sist, men ikke snakk om at jeg får det til nå.

Jeg er klar over at menneskeheten har levet i veldig lenge uten å ha skannemuligheter. Jeg vet også at mennesker har vært lykkelige selv uten å vite at det er mulig å skanne. Det at jeg nå står og sliter meg i håret, skyldes at jeg skal levere en tegneoppgave, og den skal helst leveres elektronisk. Altså, det er mulig å skanne inn tegningen, jeg gjorde det på forrige samling. Det øverste bildet viser displayet på kopimaskinen i biblioteket, den neste på lærernes arbeidsrom. (Hvorfor jeg har vært på lærernes arbeidsrom? Vel, eh...det var ulåst...skulle bare kikke...eh...)


Det var da jeg oppdaget hvem som får lov til å skanne, og hvem som ikke får lov. Det der skal jeg jammen i meg snakke med Håkon om...


3 kommentarer:

  1. Nå er det fikset! Mvh Håkon :)

    SvarSlett
  2. Jeg har hørt at det finnes folk som tjener på bloggen sin. Trodde aldri at det skulle gjelde meg. Tusen takk.

    SvarSlett
  3. He he, artig :-) Tvi-tvi med oppgaven!

    SvarSlett