torsdag 13. oktober 2011

Georginer


Dette er sommergeorginer. Jeg sådde dem tidlig i våres. Planen var å beholde den beste og kaste resten. "Jommen sa jeg smør. " (Er det et uttrykk som fortsatt brukes? Det er lenge siden jeg har hørt det. Betydningen er godt forklart her.)

Alle ble fine på sin måte. Å velge ble bare helt umulig. Så nå sitter jeg her med en kasse full av gorginerøtter av ulik størrelse. Det er nok ikke alle som overlever vinteren, men de fleste hadde gode knoller og pr. def. er de ikke sommergeorginer lenger. Å finne overvintringsplass er ikke noe problem nå som jeg har fått hyller i kjelleren, men det kommer til å bli veldig trangt på plantebordet, og i drivhuset fram mot våren. Nåja, den tid den sorg.

2 kommentarer:

  1. Kjenner meg igjen i det der :D Har selv sådd georginer, og selv de som fikk slengete vekst og egentlig ikke svarte helt til forventningene, beholdt jeg. De er så flotte når de blomstrer, og litt uryddighet betyr jo bare frodighet :D Fin variasjon hos deg, til neste år blir de enda flottere!

    SvarSlett
  2. Så länge det är liv är det hopp, har heller aldrig kunnat slänga något som lever. Växthus ska väl var fulla, vilken våryra du får :)

    SvarSlett