lørdag 22. oktober 2011

Ferdig på stortorvet

Det ble, ikke helt uventet, en lang dag på Hamars stortorg,
men vi ble ferdig. Og vi er rimelig fornøyd med resultatet. Det ble et fjell av vedkubber. Torgdamen var ikke like fornøyd, men man kan ikke tilfredsstille alle.
12m'en vår ble fin. Det var det mange som syntes. Folk kommenterte, de lo og de tok bilder. Flere kom bortom og fortalte oss sine minner om Ford Taunus "Den første bilen min var en sånn en." En hadde hatt biltur fra Danmark. I baksetet hadde det også vært en pose med lakrislisser. Det gikk som det måtte.

En dame var veldig provosert over at vi hadde dratt et rustent vrak inn på torvet og kalte det kunst. "Det er til å få hjerteinfarkt av." Det ble en livlig diskusjon mellom henne og en mann som mente at det var det kuleste han noen gang hadde sett.
Ja, ja dem om det. Jeg kunne klemme han som sa "Det er akkurat sånn disse bilene ser ut når de har stått et par år i skauen." Det var jo nettopp det vi ville si. Gata har vært gate, den er det ikke lenger og nå tar naturen over igjen. Kunst har jeg aldri laget, og det kommer jeg heller aldri til å lage, men jeg føler meg litt beæret...



10 kommentarer:

  1. Så stilig jeg likte bilen veldig godt,en kreativ ide.
    God helg og slapp av etter innsatsen ,morsomt innlegg klem fra Marit.

    SvarSlett
  2. Kubbefjellet var knallfint! Artig opplegg :)

    SvarSlett
  3. Et artig innslag, "kunst" eller ei! Håper den dama ikke fikk hjerteinfarkt, da! :D

    SvarSlett
  4. Morsomt og kreativt!
    Takk for hyggelig kommentear hos meg. Vi hadde besøk av din kusine i fjor sommmer. Det var veldig hyggelig og hun likte godt det som er gjort med hagen.

    SvarSlett
  5. Anonym22:08

    Stilig prosjekt da!

    SvarSlett
  6. Fenomenalt stilig!

    SvarSlett
  7. Så morsomt at dere liker det. For meg var det viktigste med prosjektet at vi fikk jobbe sammen med anleggsgartnerene. Når vi kommer ut i det virkelige livet må vi helt sikkert forholde oss til dem.

    SvarSlett
  8. ååå, fiiine stoler! Jeg ser den nok den mosen :D
    Artig prosjekt dette.

    SvarSlett
  9. Herlig bil!

    Jeg likte koblingen mellom vei og bil som ikke lenger virker :-)

    SvarSlett
  10. Vilken kreaktiv utfoldelse! Den bilen går inte i minneboken med det første, snart ser du nog såna vrak lite varstanns :)

    SvarSlett