torsdag 2. oktober 2008

Hurra for naboen

I den gamle dagboka mi på hagegal hadde jeg et innlegg med denne tittelen. Da skrev jeg dette:

Vi har denne skråningen som vi deler med naboen. De eier øverste halvdel og det vår innkjøring som er midt i bildet.
Til nå har naboen vært så snill at de har klippet gresset med kantklipper. Vel, gress er nok overdrevet for det er mest brennesle og annet ugress der. For en stund tilbake nevnte de på at det kanskje ikke var så veldig pent, og foreslo at vi la bark der. Nå har vi blitt enige om å legge ut aviser med klipp fra kompostkverna i stedet. Neste vår har jeg fått frie hender til å så sommerblomster og plante overskudd fra min hage. Jeg har ikke målt men det skal ikke bli noe problem å finne plass til sommerblomstene neste år. Hurra!

Nå viser det seg at dette har blitt til et fantastisk samarbeidsprosjekt. De samler aviser til den store gullmedalje og sønnen som er avisbud kommer av og til med hele bunker.(Det går med mange flere aviser enn jeg hadde sett for meg.)




Slik gjør vi det.




Nå har de kommet med avklipp fra hekken sin som skal kvernes opp og legges oppå avisene. Jeg blir ikke arbeidsledig på en stund.





1 kommentar:

  1. Men dette blir bra. Gøy med samarbeid med en god nabo. Ønsker deg lykke til og gleder meg til å se resultatet til sommeren.

    SvarSlett