onsdag 26. mars 2014

Trapp

I november hadde vi gravemaskin på besøk. Jeg skrev om det her . Det var noe opprydding etter en vannlekkasje. Samtidig fikk jeg endelig laget et klart og tydelig skille mellom plen og parkering.

 Hvis målet bare var et skille kunne jeg jo latt det bli med dette. Den hvite duken er jammen meg synlig nok.
 Før har vi bare gått rett opp på plenen, men når jeg fikk høydene rundt garasjen slik jeg ville, ble det behov for trapp. Og når det kommer til trapper er jeg ganske vrang. (Der også.) En trapp skal være god å gå i, og jeg firer ikke på det. To opptrinn og et inntrinn skal bli 62 cm. Her endte vi opp med 15cm opptrinn og 32 cm inntrinn. Det vil si, stokkene er ikke mer enn 20 cm, så det er en stripe på 12 cm grus mellom. Der tror jeg det skal la seg gjøre å plante takløk.
Jeg ser fornøyd ut. Ikke dårlig.

3 kommentarer:

  1. Fiin trapp! Ser ut som de samme flotte materialene som du brukte bak huset?

    Og hva skal skje oppå den hvite duken? Under? Skal den brettes ned igjen? Dekkes med sedum? Noe helt nytt og spennende? Neida, jeg er ikke utålmodig! Slett ikke, ikke på noens vegne!

    SvarSlett
  2. Yes, riktig tipp om matrialene. Rester kalles det også. Den hvite duken blir liggende og halvparten ble dekket i går. Du skal få bilder, etterhvert. He,he...

    SvarSlett
  3. Så fin den trappen er!! Godt vi stadig har prosjekter :) Ga en finfin dag!!

    SvarSlett