søndag 30. mars 2014

Drivhus i mars

Jeg kan godt like tidlig vår. Når faren for nattefrost ser ut til å være over i mars...ja da er det ingen sak.

Det finnes et "før" bilde, men det har jeg konfiskert. Drivhuset mitt har aldri vært så rotete og utrivelig noen gang. Det kan selvfølgelig tyde på at jeg har vært opptatt av andre ting denne vinteren, og det har jeg jo.

Hm-kanskje jeg skal la dette bli en lang blogpost om at hage og drivhus ikke skal være dårlig samvittighet, men kilde til inspirasjon og avkobling? Eller, nei det gidder jeg ikke. Min hage og mitt drivhus er i alle fall ikke dårlig samvittighet. Jeg rydder opp når jeg føler for det, og bare da.

Jeg pleier å holde et hjørne av drivhuset mitt frostfritt gjennom vinteren. I år var det en enkel sak. Nå har jeg fått ut teltet og hatt opptelling. Så godt som alle plantene overlevde. Noe av det er stauder som allerede er blitt herdet og satt ut. Jo, jeg liker tidlig vår.

2 kommentarer:

  1. Jeg tenker ofte på det du skrev en gang, ca sånn:"Jeg har alltid sagt at lykke ikke kan kjøpes for penger, men det var før jeg fikk drivhus." Jeg har ikke drivhus, ennå. Men det kommer. Foreløpig løsning for tomatdyrking i år blir doble pallekarmer i sydveggen og et stort vindu foran. Gleder meg!

    SvarSlett
  2. Det stemmer nok at jeg har sagt noe sånt, flere ganger til og med. Jeg hadde også en provisorisk løsning med noe byggeplast og litt sånn. Det var der jeg fant ut hvilke behov mitt drivhus skulle dekke. Jeg elsker drivhuset mitt, det er vel verdt å vente på.

    SvarSlett