torsdag 28. oktober 2010

På utstilling

Jeg har sagt det før og jeg sier det gjerne igjen; jeg elsker drivhuset mitt.

Jeg fikk det i gave da jeg hadde "rund bursdag", og det er den beste gaven jeg noen sinne har fått. Det var da jeg forsto at lykke kan kjøpes for penger. Det første jeg plasserte der inne var solsenga mi, og den har ikke vært ute derfra siden.

Drivhuset forlenger sommeren eller forkorter vinteren, alt etter hvordan man ser på det. På en solskinnsdag er det +25 på innsiden selv når det er -15 på utsiden. Det blir sydentur i ekspressfart for meg.

Vinterstid setter jeg opp et telt av tykk bobleplast inne i drivhuset. Der holder jeg det frostfritt slik at jeg kan overvintre fuchsia, pelargonia og andre sære planter. Solsenga blir litt på utstilling da, og det er litt flaut. Det får det heller være. Å sove middagshvil med sola midt i fjeset er nemlig det beste jeg vet.

1 kommentar:

  1. Det er det jeg har sagt i ett års tid; den som sier at lykke ikke kan kjøpes for penger har ikke fått seg drivhus!
    Jeg har den til og med som signaturen min på Hagegal..

    SvarSlett