søndag 29. august 2010

Hagetidends nye leser

Hagetidend har fått en ny leser. Høvdingen må ha kjedet seg ettertrykkelig siden han begynte å lese i bladet mitt. På side 14 fant han reklamen for ryddesag. Her har Husqvarna bilde av den. (Tenk så fint om Husqvarna leser dette og bestemmer seg for å gi meg rabatter. Hi-hi.) "Jeg tror jeg skal kjøpe deg en sånn en" sa han lettere henslengt ved kveldsmaten. Ideen er ikke helt ny. Han har med jevne mellomrom snakket om ryddesag. Hver gang naboen starter sin ombestemmer jeg ham. Den er ikke lydløs. Når han nå kan argumentere med at den dekker tre funksjoner tror jeg han kommer til å dra på handletur. Hvis jeg forstår rett er det sag, ljå og kantklipper på en gang. Jeg liker ikke støyen, men jeg ser behovet. Dessuten vet jeg om veldig mye annet å bruke så mye penger på. Den er nok ikke gratis. Hvis jeg nå ikke sier noe, hverken til eller fra, kan det hende at han rett og slett kjøper den i julegave til meg. Når den så først er i hus blir den sikkert brukt også. Gutter liker sånt som brummer og går rundt. Selv om jeg er blitt ganske god til å slå med ljå, har jeg ikke noe i mot å bli permitert fra den delen av arbeidet her på gården. Jeg vet nemlig om veldig mye annet jeg heller vil bruke den tiden på.

3 kommentarer:

  1. Dette er antagelig det mest nyttige motordrevne leketøy som er kommet til gårds hos oss. Ja, de koster og bråker, men jeg ser at vi ikke hadde hatt det like ryddig uten. Hele tomta holdes ryddig for småkratt og gress med maskinen. Husk verneutstyr :)

    SvarSlett
  2. Heilt klart eit godt hjelpemiddel, men der det er virkelig bratt kan ingen redskap måle seg med ljåen! ;)
    Om du er innom bloggen min finn du ein award til deg! ;)

    SvarSlett
  3. Hvis gaven kommer med operatør, vil jeg si det ville være en flott julegave. Vi har, han bruker. Passer meg utmerket, jeg holder meg på behørig avstand både fra den og snøfreseren.

    SvarSlett