tirsdag 6. juli 2010

Månedens bilde juli

Her er månedens bilde fra begynnelsen av juli. det ligner mye på forrige bilde. Den eneste endringen som synes i bildet er at kålen har vokst seg høyere under fiberduken.

I virkeligheten skjedde det mye, veldig mye. Gulrøttene skjedde det riktignok svært lite med. Jeg sådde en ekstra rad mellom de to som spirte særdeles dårlig. Det blir ingen jobb med tynning, det er helt sikkert.


Siden det har vært en del arbeid med det, tok jeg et bilde fra motsatt side. Her er det en rad med salat, rødbeter, spinat og tagetes. Spinaten ser ut til å komme fint, det andre vil jeg helst ikke snakke så mye om.

I "prydhagen" er det ingen pryd å snakke om. Den har fått klare seg selv. Heldigvis er det noen områder hvor jeg har plantet så tett at ugresset ikke er dominerende, særlig ved parkeringsplassen. Det er bra, for der må jeg se hver dag.



Jordbæråkeren ble forsøkt luket. Den var sjarmerende en stund, men jeg forsto etterhvert at skulle det bli bær måtte det gjøres noe. Jeg startet, men det tok virkelig altfor mye tid. Jeg må bare forberede meg på at det blir mindre jordbær enn i fjor. Det nye stykket ser lovende ut. Det blir en god del bær der, men ikke nok til å veie opp for det jeg mister i ugress.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar