mandag 13. april 2009

Crocus chrysanthus "Cream Beauty"

Det måtte photo finish til for å få en vinner av "Årets første blomstrer"...og vinneren er ta-da: "Trofaste frøken Crocus ".

Hederlig omtale gis til "Snøklokkene" og "Julerosene" som begge kjempet helt til siste slutt. En soldag til nå, så kommer de også i mål.

Bildet er tatt 4. april, så husker jeg det når neste års vinner skal kåres. Ellers er det å si om disse krokusene at jeg har hatt dem lenge, så lenge at det var før jeg ble nøye med å notere navn. Jeg tror det dreier seg om "Cream Beauty" men sikker er jeg slett ikke. I så fall er det en C. chrysanthus. Den sprer seg villig og det komiske er at jeg flyttet den i høst, trodde jeg. Disse hadde lurt seg bort under en Cotoneaster dammeri, og der skal de få stå siden det nå er bevist at dette er det første stedet i hagen som får fram blomster.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar