søndag 13. februar 2011

Nå spirer det

Det har sånn smått begynt å skje ting på planterommet. Les: stuebordet. Her er lista over det som foreløpig har spirt hos meg. Foreløpig ingen revolusjonerende nyheter, men lista blir oppdatert etterhvert som det skjer spennende ting i frøpottene.
Agapanthus
Allium ampeloprasum 'Carentan 3'
Allium ampeloprasum 'Musselburgh'
Allium amphibolum
Capsicum annuum 'California Wonder'
Cyclamen persicum ex Israel
Dahlia hortensis 'Sangria'
Dahlia x pinnata 'Collarette Dandy'
Iberis sempervirens 'Compacta'
Lagurus ovatus
Narcissus rupicola
Ocimum basilicum
Oryza sativa 'Black Madras'
Petroselinum crispum 'Moss curled 2'
Solanum lycopersicum F1 'Gemini'
Solanum lycopersicum 'Gardener's Delight'
Solanum lycopersicum 'Money Maker'
Solanum lycopersicum 'Riesentraube'
Spinacia oleracea L. 'Nores'
Tagetes patula 'Håvard'
Tagetes tenuifolia 'Carina Orange'
Verbena bonariensis
Veronicastrum sibiricum
Zea mays L. F1 'Sweet Nugget'

5 kommentarer:

  1. Så deilig å se de små spirene - kos deg med dem! Her har det ikke kommet noen frø i jorda ennå, men noe er kjøpt inn - så det er nok ikke lenge før ;)

    SvarSlett
  2. Så herlig at innomhusvåren er i gang hos deg! Selv sådde jeg de første frøene i helgen, og nå skal jeg prøve å holde "fingrene av fatet" til helgen igjen. Da skal jeg titte! Og så mer.
    Ha en deilig uke.

    SvarSlett
  3. Her holder jeg nok ikke fingrene av fatet nei. Jeg sjekker om ikke det har spirt allerede noen timer etter at jeg har sådd. Du kan aldri vite...

    SvarSlett
  4. Er det ikke morro? Nå er det altså endelig i gang! Jeg er aldri så ivrig hagoman som akkurat nå.
    Jeg har potter i karmer og kar, og rundt og pusler og steller med dem.
    Håper alt står bra til i drivhuset. Er det der med undervarme disse spirene er?

    Om du er innom Oslo så send meg en mail dah! Så kan vi ta en kopp eller ett glass eller noe... lin"alfakrøll"paal.org :)

    Klems

    SvarSlett
  5. I drivhuset har jeg bare sånt som skal overleve, type potter med blomsterløk, fuchsia. Så fort vi kommer ut av perioden -25 skal jeg sette på litt mer varme og flytte større planter dit. Fortsatt bare sånt som skal overleves. Oppdrett av småplanter foregår på stuebordet, med plantelys over. Forsøker å holde temperaturen på 15-18. Det overlever nok med mindre, men noe god vekst blir det ikke.

    SvarSlett