onsdag 2. januar 2013

Helårshager

Jeg har tidligere tenkt på meg selv som en helårshager. En som var opptatt av hagen hele året. Men i høst engang skjedde det jeg bare har hørt andre fortelle om...jeg ble litt...ikke lei, men kanskje uinspirert. Det kom så snikende at jeg egentlig ikke la merke til det før her om dagen. Den dagen da det dryppet fra taket og sola godblunka. Da kom livsløgneren i meg fram: Jula er ferdig, snøen har vært, den smelter ... da er det vår. Og med nyervervet klarsyn våknet hageren i meg. Jeg måtte riktignok leite litt, ingen opplagte hagerelaterte oppgaver som ropte, skal innrømme det. Men det var en kvist her og litt gjenglemt løv der. Og så har jeg jo drivhus. Der var det plutselig tvingende nødvendig med opprydning. Også fant jeg en potte med Cyclamen coum, og den hadde knopper langs pottekanten. Det er flere enn bare jeg som har skjønt at det er vår. I alle fall snart. 

 

8 kommentarer:

  1. Jag gillar din positiva syn på våren, själv är jag nog lite mer pessimist, men det är fint om den väntar en månad, jag har inte beställt ett for ännu.. så, nu är du gott igång :)

    SvarSlett
  2. Så herlig da! Har samme følelse her :-)

    SvarSlett
  3. Send gjerne litt vårfølelser hit til 60 cm snø og minus 8 ;) Men ellers er det hurra, siden drivhuset kom opp i siste liten i høst sånn at starten er fremskyndet med måneder :))

    SvarSlett
  4. Slik er det bare !!!!!

    SvarSlett
  5. Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.

    SvarSlett
  6. Ja dette er kjent materie!
    Jeg kjenner det rykker i kjempeverbenafrøene mine så snart det fjede adventslyset er tent. Fikk tårer i øynene når jeg så et bilde av spirende frø her om dagen. Våren er definitivt på vei!

    Håper du deler mer av våren din etterhvert!!!

    SvarSlett
  7. Ja er det ikke herlig! I dag har jeg kost meg med mange fine hageblogger, og virkelig kjent smaken av VÅR. "LYKKE!!!"
    Gleder meg til å følge deg videre.
    Line

    SvarSlett
  8. Hagegleda har vakna i meg og! Så no kosar eg meg med hagebloggar frå det ganske land. Har rikeleg med frø, så eg må helst ikkje lese frøkatalogar, men det er masse anna triveleg hagestoff rundt omkring. Godt nytt år!

    SvarSlett