onsdag 15. september 2010

Noen har forsømt seg.

Jeg vet hva en flora er og jeg har hørt om Lids flora. Jeg tror faktisk at jeg har bladd i den en gang også. Kanskje det var da jeg gikk på ungdomsskolen.


Men ingen har tatt seg bryet med å lære meg hvordan den skal brukes, det er jeg sikker på, for jeg har alltid elsket systemer. Dette var bare så kult. Nå er det bare å gå ut og hente hvilken som helst plante, svare ja eller nei og gå videre til neste spørsmål. Jeg lærte ikke så mye på skolen i dag, men jeg lærte å bruke et redskap. Et redskap jeg kommer til å lære mye av å bruke. Hvorfor har ingen forklart meg dette før? Jeg hadde da vel naturfag og biologi både på ungdomsskolen og videregående.


3 kommentarer:

  1. Anonym09:08

    Vi hadde det både på ungdomsskolen og i biologien på videregående (2.året, tror jeg... det året vi hadde herbarium).

    Men jeg har dessverre glemt det meste...

    SvarSlett
  2. Så bra! Lids flora er en gammel, god venn. Jeg har minst fem utgaver, den eldste arv etter morfaren min. (Svenske botanikkstudenter har forresten stor moro av navnet på forlaget - Det Norske Samlaget.)

    SvarSlett
  3. Ingen har lært meg dette heller. Og jeg elsker systemer! Kanskje du skulle forbarme deg over oss uvitende en dag. Klem.

    SvarSlett